Jak pozyskać klientów przy pomocy e-reklamy?

Jak pozyskać klientów przy pomocy e-reklamy?

Oceń
brak ocen

Każda firma, która ma zamiar odnaleźć się na rynku przepełnionym konkurencją, musi podejmować różnorodne działania, które mają na celu pozyskanie nowych klientów i utrzymanie istniejących. Działania marketingowe nie są więc żadną opcją, czy alternatywą, a koniecznością. Bez nich bardzo trudno byłoby utrzymać się na rynku, nawet pomimo posiadania dobrego produktu, czy jakościowej usługi. Nowoczesne biznesy przenoszą się dziś do sieci. Czy słyszałeś o e-reklamie?

Jakie kanały sprzedaży będą najbardziej skuteczne?

Najczęściej wykorzystywane kanały przekazu dla e-marketingu to:

  • Facebook,
  • Instagram,
  • Blog.

Wymienione kanały przekazu należą do najpopularniejszych i z pewnością skutecznie wpłyną na przebieg całego procesu. Wszystko zależy od nas, w jaki sposób zaczniemy działać. E-marketing gwarantuje nam dużo, bowiem możemy być w biernym kontakcie z odbiorcą, innymi słowy Kontrahentem, nawet 24 h na dobę. Nie musimy nawet nawiązywać z nim żadnej komunikacji.

Wystarczy, że poinformujemy społeczność internetową np. poprzez dodanie postu. Powinniśmy pamiętać, że tak właściwie należy pisać lub też wklejać to, co Klient pragnie ujrzeć. Niezwykle istotne jest, aby unikać wulgaryzmów. Może to być odebrane dwuznacznie i w ten sposób stracimy naszych czytelników.

Warto być też kulturalnym w czasie naszych działań. Mamy prawo też wzmocnić naszą więź z Klientem w bardzo łatwy sposób: wystarczy wejść w pozytywną interakcję np. przez odpowiedź na komentarz lub też na zadane zapytanie. Internauci to doceniają.

E-marketing – jak postawić pierwsze kroki?

W każdej dziedzinie istotny jest cel. To cel pobudza nas do działania. Kiedy już jasno go określimy to na pewno szybciej uda nam się dojść do mety. Powinniśmy zastanowić się w głównej mierze nad tym, do kogo będzie skierowany stworzony przez nas projekt oraz kto będzie naszym ewentualnym odbiorcą.

Należałoby zastanowić się nad tym konkretnie i wskazać odbiorców na przykład na podstawie wieku. Inny będzie e-marketing skierowany do młodych ludzi, a jeszcze inny do ludzi starszych czy potrzebujących np. pomocy. Gdy już określimy docelowego Konsumenta, określmy kanał, z którego skorzystamy. Może być to Facebook, Instagram albo YouTube.

Powinniśmy przeprowadzić wstępny rekonesans oraz odpowiedzieć sobie na pytanie, jaki kanał jest najwłaściwszy w branży, w której działamy, gdzie jest najwięcej osób zaintrygowanych stworzonym przez nas projektem. Nie musimy też ograniczać naszej aktywności do jednego kanału. Powinniśmy poszerzać nasze działania i być aktywnym na wielu płaszczyznach.

Jakie są korzyści e-reklamy?

Działania marketingowe mają za zadanie nie tylko zwiększyć sprzedaż. E-marketing nastawiony jest przede wszystkim na budowanie pozytywnego wizerunku firmy na rynku. By zaistnieć w świecie biznesu, liczy się renoma i rozpoznawalność. Współczesne formy reklamy wcale nie wymuszają natychmiastowego zakupu i nie wywierają nacisku na klientów. Pokazują natomiast potencjalnym odbiorcom, że nasza marka istnieje na rynku, ma fantastyczne produkty lub usługi, a także cieszy się dużym uznaniem innych osób. Dzięki temu w klientach wytwarzana jest świadomość marki i buduje się zaufanie.

Dodaj komentarz
Lista komentarzy
Karol Czarnecki

Marketing jest bardzo istotny, ale czasami bardzo uwłacza człowieka i te wyskakujące reklamy są wszędzie co nie za bardzo do mnie przemawia.

Oceń:
  • 0
  • 0
Inne artykuły z tej kategorii